Nov 20, 2013

#petshop #raniaz pet #petsister

Assalamualaikum semua

 

Hari yang mendung hari ini

Seronok dapat rehatkan fikiran

Nak share pasal kawan baru saya

Semalam lepas kelas di ofis,saya melepak di kedai kawan 

Dia buka kedai kucing

di area wangsa melawati

raniaz

Yang jual barang utk kucing

Ade juga juga utk boarding,grooming dan juga mating

Yang bestnya semua kucing yang ada baka maine coon

jemput datang ke kedai ini ya

servis yang tip top,harga barang pun berpatutan

adik angkat saya pun bekerja disini

 

adik kerja sini baik-baik ya..lama dah tak jumpa adik wawa

berjumpa di blog saya dahulu lebih kurang 3tahun lepas

Alhamdulillah pertemuan ini berkekalan dan semoga ukhuwah ini kekal sampai jannah ya adik hehe

IMG-20131116-WA003

sorang budak gigi besi …sorang lagi ex-gigi besi

big-eye-onion-head-emoticon

p/s adik makin comel

 

So bila datang sini teringat kat mimie

166433_1695386378487_3886700_n

Norli missed mimie so much

beg-onion-head-emoticon

dah 2tahun mimie tinggalkan saya..bila fikir balik,sekarang ni saya cuma nak lakukan segalanya dalam setiap hari saya yang terbaik

saya masih lakukan kerja untuk menampung perbelanjaan harian saya..dan pada masa yang sama saya cuba bergaul,membantu sahabat yang perlukan khidmat nasihat atau pertolongan daripada saya dari apa jua segi…setakat mana kudrat saya boleh bantu

semua saya lakukan kerana DIA..sebab mungkin itu saja cara yang saya mampu lakukan buat masa sekarang untuk sahabat-sahabat saya

saya cuba penuhi setiap hari saya dengan momen yang indah bersama family dan sahabat tersayang kerana saya tahu..momen itu pasti tidak akan berulang

so saya nak jadikan yang terbaik setiap pertemuan itu.

 

saya nak setiap momen pertemuan itu membawa manfaat pada sahabat saya dan diri saya sendiri..dari situ saya dapat kepuasan yang saya sendiri sukar nak tafsirkan

 

jika saya lihat teman saya bahagia dan gembira kerana perbuatan saya,saya berharap kamu dapat kenang momen tersebut dan abadikan selamanya ya?

 

yang pasti saya rasa amat bahagia apabila berada di samping teman yang gembira,menghargai dan menyayangi saya…mungkin ada yang sibuk barangkali untuk bersua tapi sekadar ucapan salam di mesej whatsapp,tweet atau pm di fb buat saya tahu anda mengingati saya

itu sudah cukup baik untuk saya

jika sukar untuk berhubung dengan saya…saya tak minta yang pelik-pelik…saya mohon doakan kesejahteraan saya sentiasa di setiap doa kamu semua

 

di FB viral tentang arwah Ahmad Ammar tersebar luas

video mengenai arwah saya dah tengok dan sangat terkesan,sebak mengenangkan kematian itu pasti dan benar

cuma tak pasti tiket berlepas saya untuk berpindah itu bila…

 

pemuda 20tahun pergi sebagai syahid….umur yang muda tapi punya semangat yang sangat utuh..

kental belajar di luar negara demi cita-cita yang unggul

tapi dipanggil pulang Allah kepadaNya tepat 1Muharram

putus sudah segala amalan yang dikerjakan di dunia

tapi melihat kepada pemergiaan beliau…sesungguhnya,beliau menjadi kesayangan ramai di dunia juga penduduk di langit

semoga Allah menempatkan beliau di kalangan mereka yang beriman

dan memberi kesabaran kepada keluarga beliau di atas kehilangan ini

sesungguhnya,Ahmad Ammar telah pergi menemui bidadarinya

 

http://youtu.be/HIR30U3E9sE

(video kenangan arwah Ahmad Ammar)

 

bila saya juga sudah dapat tiket saya,jika blog ini masih ada…saya mohon anda semua doakan saya ya?

bye1-onion-head-emoticon

No comments:

Post a Comment