Dec 12, 2013

#perpisahan #seft #let go

Asssalammualaikum semua

selamat beristirehat di mana jua anda berada

semoga semuanya berada di bawah Rahmat Allah s.w.t

 

entri sebelum ini #LET GO EGO adalah pengalaman saya menggunakan #seft yang telah banyak membantu saya #let go ego

yang membelenggu diri saya…walaupun terdapat sedikit kesukaran,terapi ini telah banyak membuka minda dan jiwa saya supaya

tidak bertindak seperti Tuhan kerana akibat daripada perlakuan tersebut telah banyak membawa mudarat pada jiwa dan fizikal saya

onionheademoticon17_thumb

 

terapi #seft ini sangat berfaedah…saya dah cuba bantu beberapa kawan saya untuk merasa indahnya jiwa positif bila kita bergantung sepenuhnya pada Allah

dan tiada apa yang mustahil di sisiNya…bila kita total surrender dan total let go…hidup ini bagaikan dalam magis

bigblackeyes_thumb

jiwa lebih bahagia…lebih terasa cinta Allah…lebih connected…hidup lebih amazing

admire2-onion-head-emoticon

 

#perpisahan

saja nak kongsi pengalaman saya sebentar tadi menggunakan terapi #seft

saya tengah tengok tv,lepas tu ada iklan…cerita iklan mengenai AEDES tak salah saya..dan ibu dia meninggal kerana denggi berdarah

dan tetiba saya emo

 crying2-onion-head-emoticon

kerana ada beberapa orang yang saya sayangi pergi meninggalkan saya selamanya…mungkin bukan denggi la puncanya tapi somehow

iklan itu telah menjadi pencetus emosi yang terpendam selama ini

unhealthy belief saya mengenai relationship

setiap yang saya sayang pasti akan tinggalkan saya…dan saya amat rindukan mereka

padahal setiap yang hidup pasti akan pergi…itu hakikat hidup

saya sedar namun saya tidak dapat ikhlaskan pemergian mereka

dan saya melakukan terapi #seft ini…alhamdulillah,saya lebih lega dan redha

saya tahu mereka lebih bahagia di sana…mereka pun pasti tak nak saya sedih

dan saya tahu mereka dapat rasa kerinduan saya

kerana saya pinta Allah sampaikan salam rindu buat mereka

p/s semasa tulis entri ini pun hujan turun sangat lebat..bagaikan mengetahui isi hati saya

Al-Fatihah

silence-onion-head-emoticon

No comments:

Post a Comment