Mar 5, 2013

oilsave 1 world


As salam semua
di kesempatan ini saya nak ucapkan takziah kepada keluarga perwira negara yang gugur semasa mempertahankan negara kita yang tercinta

semoga mereka ditempatkan di tempat yang diredhai Allah dan di kalangan mereka yang beriman

Al-fatihah

Okla berbalik pada tajuk entri...kat sini saya nak kongsi barang baik yang saya dah cuba dekat sebulan dan hasilnya mengagumkan

contonhya dengan kereta 1.5L auto boleh pergi Melaka dengan hanya rm20
(bukan pergi balik la dan bukan pakai keta myvi,kancil,viva)

dan biasa kalau full tank rm70 boleh jalan mileage dalam 300+ dan sekarang boleh cecah 500+
(seronok gila ukur jalan sekarang...hehehe)

nie benda nya yang saya duk bebel citer dari tadi

Sekotak ni ada 5 botol = RM39
kalau nak beli sebotol je RM10

cara guna : 20ml oilsave ni bagi campuran 50liter petrol/diesel
(saya biasa sebotol utk 1 full tank)

kalau nak 1 liter je..cuma letak 3 titik

kelebihan oilsave:
1. menjimatkan duit minyak melebihi 50% (terbukti sebab biasa kalau jalan jauh2 kena isi 2kali tapi ni sekali jer)
2. menambah pecutan (kalau biasa keta yang dah melebihi 5tahun,ade la rasa semput nya sebelum pakai oilsave ni...tapi bila dah pakai memang rasa pick up lebih sekarang ni)
3. menukar prestasi ron95 kepada ron97 (memang betul weh...kena sendiri cuba baru tau )
4. meningkatkan kualiti diesel kepada Euro4 (kepada pengguna diesel la..saya tak pakai diesel huhuh)
5. mengurangkan pembebasan asap kenderaan (bagus kan....mengurangkan pencemaran udara)
6. enjin mudah dihidupkan
7. membuat enjin lebih sejuk dan senyap (keta I memang senyap..hihihi)
8. berupaya merawat kerosakan enjin dan memanjangkan jangka hayat enjin (Insya Allah)

okla,sekarang ni sedikit tips dan eksperimen daripada saya selepas menggunakan oilsave 1 world selama sebulan ni

1. disyorkan pakai minyak shell dan BH petrol...dan tidak digalakkan pakai minyak petronas
(sebab bila pakai shell,minyak full tank sangat susah nak turun walaupun dah guna 2hari,tapi kalau petronas efek dia macam biasa...minyak lain macam Petron atau caltex belum cuba lagi..nanti dah cuba saya bagitau naaa)
2. isi minyak waktu sejuk tak kisahla lepas ujan ke tapi saya syorkan waktu malam supaya dapat lebih liter

so cara pengunaan nya


1. tu la rupa oilsave
2.bukak penutup botol
3. bukak ring yang kat botol tu takut termasuk dalam tank memang la naya kang
4. bukak corong kat botol tu supaya senang nak isi dalam tank
5. lepas tu tuang dalam tank dan terus isi minyak
* sila goncang dulu botol sebelum digunakan
* bau dia macam minyak masak je so kalau lekat kat tangan tu xde hal boleh lap kat kain atau tisu

itu sahaja perkongsian saya hari ni
kalau berminat nak produk ni...boleh pm saya kat fb
kat sini
 atau email pada saya
prinze.junior@gmail.com

Jom cuba ramai-ramai dan kita sokong produk buatan Malaysia




No comments:

Post a Comment